Evropski aerodromi će “pozelenjeti” do 2030. godine

Skoro polovina evropskih aerodroma obavezala se da će do imati nultu stopu emisija ugljenika već 2030. a ne 2050. godine kako je ranije najavljeno. To se čulo na 32. kongresu i Generalnoj skupštini ACI Europe koja se održava u Rimu, a kojoj su prisustvovali izvršni direktor Aerodroma Crne Gore, Goran Jandreoski i zamjenik izvršnog direktora Petar Radulović.

Govoreći na tom kongresu generalni direktor Olivier Jankovec najavio je niz ubrzanih i proširenih obaveza članstva ACI.

Procjenjuje se da na globalnom nivou emisije operatera aerodroma obuhvataju 2 odsto emisija CO2 u vazduhoplovstvu. Emisije vazduhoplova obično nisu pod kontrolom ili vlasništvom operatera aerodroma, već su dio njegovog šireg eko-sistema i kao posledica njegovih aktivnosti – definisanih kao Obim 3 prema Protokolu o gasovima sa efektom staklene bašte.

Jankovec je rekao da je to značajna promjena, jer je do sada naglasak u velikoj mjeri bio na onim aktivnostima pod kontrolom aerodroma:

“Koji, iako je izuzetno važan dio vazduhoplovnog eko-sistema, nije najveći doprinos globalnim emisijama iz vazduhoplovstva. Sa ovim Uputstvima za opseg 3, mi koristimo poziciju aerodroma kao mjesta gde se sve usluge i radnje okupljaju i delujemo kao istinski katalizator promena”, poručio je Jankovec.

On je istakao da je, od kada u junu 2019. godine prvi put donijeta Rezolucija koja obavezuje aerodromsku industriju u cjelini i preko 200 aerodroma pojedinačno, broj članova koji se prijavljuju kao pojedinačna preduzeća porastao za više od 60,  i da ih sada ima preko 270.

“Da nezaboravimo da je ovo vremenski period tokom kojeg smo bili u zagrljaju globalne pandemije. Ovo govori samo za sebe. Štaviše, Rezoluciju podržavaju članovi našeg nacionalnog udruženja, potvrđujući širinu i dubinu ovih obaveza širom Evrope”, rekao je Jankovec.

Aerodromi Crne Gore su krajem prošle godine, u Briselu, dobili uputstvo kako da ACG kandidujemo za projekat “Zero carbon footprint” i kako da krenemo u proces sertifikacije.

Put do “zelenog” aerodroma ima šest faza, tokom kojih će kompanija morati da ispuni određene uslove, od kojih većina ne predstavlja finansijski teret za ACG, već se odnosi na obavezivanje aerodroma da ispune uslove, ali i na podršku države za takvu odluku.

U tom pravcu, zamjenik izvršnog direktora ACG, Petar Radulović, već je preduzeo određene korake i na sastancima sa direktorom Agencije za zaštitu životne sredine Milanom Gazdićem razmotrio mogućnost saradnje na projektima kojim bi se smanjilo aerozagađenje, riješilo pitanje deponije u Tivtu i oplemenio zeleni prostor unutar i oko aerodroma radi poboljšanja kvaliteta vazduha.

izvor: CDM

NOVOSTI

Povezane vijesti vijesti

Reklamni Prostor Prostor