Search
Close this search box.

Predstave i razgovori o njima

Gradsko pozorište Podgorica do 10. aprila je je domaćin festivala koji omogućava uvid u aktuelna pozorišna dešavanja relevantnih regionalnih teatarskih centara

Neprestane težnje ka visokim umjetničkim dometima Gradskog pozorišta Podgorica, pored reprezentativnih produkcija, dokazuje i organizacija drugog izdanja festivala Regionalne unije teatara, RUTA GRUPA TRIGLAV koji je preksinoć otvoren u Podgorici predstavom domaćina, “Konji ubijaju zar ne”, a traje do 10. aprila.

Na komad u režiji Kokana Mladenovića, a po tekstu Maje Pelević koji je nastao po motivima romana Horasa Mekoja, Gradsko pozorište Podgorica posebno je ponosno, istakli su na otvaranju mlada glumica Lara Dragović i dugogodišnji član ove teatarske kuće Pavle Ilić, koji su bili u ulozi voditelja, odnosno domaćina.

Dragović i Ilić su iskoristili priliku da na otvaranju festivala Ruta Grupa Triglav predstave i rad Gradskog pozorišta koje, istakli su, ima lutkarsku, dječiju i večernju scenu, a uskoro će imati i svoju zgradu, optimistični su glumci.

Prisutne je na otvaranju pozdravila i sekretarka za kulturu i sport Glavnog grada, Ana Medigović, koja je kazala da je baš ovaj festival inovativna pozorišna prilika za dramske stvaraoce, a pogotovo za domaću publiku.

”Uprkos svim nedaćama kojima smo svjedočili prethodne dvije godine, s pravom očekujemo da će festival u narednom periodu steći epitet tradicionalnog i etablirati se kao prepoznatljiva pozorišna forma u evropskim okvirima. Festival svojim osobenim konceptom omogućava uvid u aktuelna pozorišna dešavanja relevantnih regionalnih teatarskih centara”, kazala je Medigović.

Povodom početka drugog izdanja festivala RUTA organizovana je i panel diskusija, ali i povodom predstave. Razgovor je moderirala dramaturškinja Gradskog pozorišta Dragana Tripković koja je istakla da su festivali prostor za susrete koji su teatru neophodni koliko su mu neophodni i glumci. Ona je dodala i da festivali omogućavaju ponovna ujedinjavanja, obnovu prijateljstava i prostor slobode kakav se rijetko nalazi u okolnostima u kojima živimo.

”Naša intencija nije samo da se obuhvati prezentacija predstava, već da se na ovim okruglim stolovima o njima i raspravlja, da vidimo koji su to poetički diskursi i u kom smjeru se kreće regionalno pozorište. Osvrnuo bih se na našu predstavu i rekao da ona ima licencu poetikum koja je ovdašnja, domaća, u vremenu recesije, opšteg poniženja i borbe za egzistenciju, po čemu je slična našem vremenu”, kazao je direktor Gradskog pozorišta Stevan Koprivica.

Iako svojim nazivom upućuje na čuveni roman, predstava je potpuno drugačija i od romana i od filma, rekao je Ilić uoči izvedbe.

”Savremena verzija ove priče je rijaliti. Rijaliti u kome učestvuju neki čestiti i dobri ljudi jer ih na to primoravaju egzistencijalni problemi. Rijaliti nije samo neki TV program već metaforično čini i našu svakodnevicu i državu u kojoj živimo gdje nam uvijek neko obeća prosperitet velike nagrade, a na kraju…”, otkrio je on.

Jedna od ključnih razlika teksta u odnosu na roman, a koje je zapazio i istakao glumac Dejan Đonović, jeste zagovaranje revolucije…

“Zagovaranje revolucije, odnosno, načina kako se danas izboriti sa establišmentom i da li je to uopšte moguće danas”, rekao je Đonović.

Interesantno je da je umjesto glumca Emira Hadžihafizbegovića, inače direktora Kamernog teatra 55 izu Sarajeva koje će se na Ruti predstaviti sjutra veče komadom “Šindlerov lift”, ulogu Konferansija u predstavi “Konji ubijaju zar ne” preuzeo glumac i umjetnički direktor Gradskog pozorišta, Dušan Kovačević.

Bilo je zahtjevno ući u ulogu, kaže Kovačević, ali je izazovu odgovorio na najbolji način, što potvrđuje i publika, među kojima su i oni koji su predstavu gledali u originalnom sastavu.

“Svjestan sam koliki trud su kolege uložile u proces rada na ovoj predstavi i oformili fantastične uloge, zbog čega nije bilo lako uklopiti se, a opet igrati ulogu koja njih treba da pogura tokom igranja. Predstava pruža nekoliko vrsta odnosa sa višestrukim slojevima i time omogućuje interakciju sa publikom koja je vrlo bitna i koja uvijek različito reaguje, zbog čega je potrebna koncentracija i fokus da se održi njen tempo i ritam”, rekao je Kovačević.

Sinoć je na Ruti izvedena i predstava u produkciji Ullysses teatra iz Zagreba “Zemlja Vukova” nastala po tekstu Gale Nikolić koja je predstavu i režirala i Tonke Mršić koja u predstavi igra. Ovom monodramom žanrovski odjekuje crna komedija s elementima apsurda, a nastala je iz potrebe da se zapitamo šta znači biti žena u maloj zajednici kao što je Lika, šta znači biti žena u Hrvatskoj, a onda se ista ta pitanja mogu prenijeti širom Balkana, iako se predstava bavi društvenim pravilima, prvenstveno Like, a zapravo bilo koje druge male zajednice koja utiče na sudbine žena u različitim životnim dobima.

Predstava je uzdrmala publika i podstakla ih na aktivno učešće u razgovoru nakon izvedbe, a pozitivne utiske nosi i mlada i perspektivna glumica.

BDP zatvara festival predstavom “Trpele” umjesto “Tiho teče Misisipi”

Večeras je na repertoaru “Ulje crnog kima” rediteljke Barbare Zemljič u produkciji Mestnog gledališča ljubljanskog, kao i sve predstave, u 20 časova, u KIC-u “Budo Tomović”.

Program se nastavlja sjutra predstavom “Schindlerov lift” u režiji Kokana Mladenovića, u subotu će biti izvedena produkcija Dramskog teatra Skoplje u režiji Branislava Mićunovića “My name is Goran Stefanovski”, a reviju će u nedjelju zatvoriti Beogradsko dramsko pozorište predstavom “Trpele” u režiji umjesto prvobitno najavljene “Tiho teče Misisipi”. Tekst za predstavu “Trpele” napisali su Milena Depolo i Boban Skerlić koji je i reditelj komada.

Masterklas Zijaha A. Sokolovića “Samo glumac pozorište dovodi u pitanje” biće održan danas na Fakultetu dramskih umjetnosti na Cetinju, od 11 do 14 časova i sjutra u Podgorici, u istom terminu u sali Dodest KIC-a “Budo Tomović”.

NOVOSTI

Povezane vijesti vijesti

Reklamni Prostor Prostor