Podsjećamo, Glavni grad još od 1991. godine, duže od tri decenije, osim registra, matičnu evidenciju vodi i u elektronskoj formi, dok je 2018. godine, kroz sistem elektronskog šaltera, uvedena i mogućnost elektronskog poručivanja izvoda iz matične knjige.
Sastanku je prisustvovao i gradonačelnik Podgorice dr Ivan Vuković koji je ovom prilikom najavio i novi sistem za elektronsko zakazivanje vjenčanja. Prateći trendove u modernizaciji i digitalizaciji javne uprave, Glavni grad u saradnji sa UNDP i Ministarstvom unutrašnjih poslova, radi na razvijanju novog sistema za elektronsko zakazivanje vjenčanja.
Cilj programa je da se građanima omogući da elektronskim putem zakažu termin za sklapanje braka. Centralizacija evidencije o sklopljenim brakovima, kao i tješnija saradnja opština, neophodna kako bi građanima pružili mogućnost da podignu izvod iz matične knjige vjenčanih, bez obzira na mjesto sklapanja braka.
Sekretarka za lokalnu samoupravu Dragica Milačić je kazala da joj je posebno zadovoljstvo što rukovodi organom lokalne samouprave u čijoj nadležnosti su, pored ostalih, i poslovi matičara, odnosno zaključenje braka.
Prema njenim riječima, ovaj sastanak je dobra prilika da se razmijene iskustva i mišljenja sa njenim kolegama iz različitih opština i da zajedno djeluju u cilju unapređenja poslova matičara. Koliko je bitno posvetiti se temi matičarstva, zaključuje ona – govore i podaci prema kojima se u Glavnom gradu u prosjeku sklopi preko hiljadu brakova na godišnjem nivou.
Na održanom sastanku predloženi su i jednoglasno izabrani predsjednica i članovi Savjeta matičara Crne Gore pri Zajednici Opština.