Digitalni forenzički centar (DFC), koji je osnovao Atlantski savez Crne Gore – na čelu kojeg je do početka ovog mjeseca bio novoizabrani direktor crnogorske Agencije za nacionalnu bezbjednost (ANB) Savo Kentera, od 30. marta do 15. aprila ove godine, na reprezentativnom uzorku od 1.022 punoljetnih građana, realizovao je istraživanje kojim medijima se u Crnoj Gori najviše vjeruje.

interesantno je da su istraživači DFC-a na svojoj listi portala kojima građani najviše vjeruju upisali i portal FOS Media, koji više od pola godine ne objavljuje nove informacije, odnosno radi se o mediju koji je prekinuo sa radom.
Poslednja informacija na portalu FOS Media objavljena je 17. decembra prošle godine. I pored toga, prema tvrdnjama DFC-a, oko 1,7 odsto anketiranih građana najviše vjeruje upravo tom portalu.
DFC je u istraživanju utvrdio da 27,8 odsto građana najviše vjeruje portalu Vijesti, zatim je tu portal CDM – 14,9 odsto, portal RTCG – 10,8 odsto. Treći na listi DFC-a je portal Analitika sa 7,7 odsto. Na osnovu liste doskorašnje Kenterine organizacije može se zaključiti da veliki broj anketiranih smatra da neki drugi portali zavređuju njihovo povjerenje, a koji nisu imenovani.
Čak 8,6 odsto anketiranih građana upisani su na listu pod stavkom “DRUGO”. Nije poznato ko su ti drugi portali kojima građani vjeruju, jer se ne pominju.
Iz DFC-a su naveli da trećina ispitanika 32,8 odsto smatra da su crnogorski mediji objektivni i profesionalni u izvještavanju i da se pridržavaju etičkog kodeksa, a da svaki četvrti ispitanik (25,3 odsto) negativno ocjenjuje medijsko izvještavanje u kontekstu profesionalnosti, etike i objektivnosti.
DFC: “Iako 41,5 odsto građana navodi da mediji ne utiču na formiranje njihovih stavova, istraživanje pokazuje da uticaj medija na lične stavove građana raste u odnosu na prethodne dvije godine mjerenja”.
Oni su kazali da se trećina ispitanika izjasnila da mediji koriste činjenice pomiješanje sa glasinama u svom izvještavanju, dok nešto manji procenat smatra da mediji ne provjeravaju temeljno informacije koje objavljuju.
Navodi se da je značajan i procenat ispitanika koji vjeruju da mediji često ili gotovo uvijek različito izvještavaju o istom događaju u odnosu na druge medije – 38,4 odsto.
Istraživanje je ukazalo da je više od tri četvrtine građana barem jednom uočilo lažne vijesti u crnogorskim medijima, što govori da je u odnosu na 2021. godinu porastao broj građana koji svakodnevno ili često primjećuju lažne vijesti.
DFC: “Većina ispitanika navela je da se to dogodilo na internetu 65,3 odsto, dok su lažne vijesti najmanje zastupljene na televiziji, radiju i štampanim medijima”, kako navode.
Prema njihovim riječima, gotovo svaki treći ispitanik, 29,4 odsto, ocijenio je da je problem lažnih vijesti i dezinformacija prilično izražen, a 7,9 odsto da je u potpunosti izražen.