Search
Close this search box.

Aerodrom u Beranama: Nova nada ili nova obećanja?

U proteklih pola godine bilo je više inicijativa za valorizaciju aerodroma u Beranama, ali je i danas to pitanje još otvoreno, a taj resurs sjevera države nevalorizovan, kazao je Portalu RTCG gradonačelnik Berana, Vuko Todorović.

Prema njegovim riječima najozbiljnija inicijativa bila je ona od prije šest mjeseci, kada su strani investitori boravili u ovom sjevernom gradu.

“Radilo se o jednoj inostranoj firmi i njihovi planovi su bili veliki. Da je to realizivano, Beranama bi bilo dosta. Ostalo je, međutim, na tome, i sada pričati o detaljima, ne bi imalo smisla”, kazao je Todorović.

On je objasnio je ta inicijativa potekla od Vlade Crne Gore, i da je nakon toga jedono što on zna je to da je predsjednik Vlade, Dritan Abazović nedavno na samitu u Davosu ponovo aktuelizovao to pitanje.

“Do lokalne uprave nije. Ako država želi da pomogne i ako ima interesovanja, mi smo spremni da bilo kom investitoru pružimo svaku podršku sa lokalnog nivoa da se ovaj veliki razvojni resurs Berana i sjevera Crne Gore valorizuje”, kazao je predsjednik opštine Berane.

Predstavnici jedne inostrane kompanije su prije pola godine obišli aerodrom i konstatovali da čak ni neplanski izgrađeno naselje u blizini uzletno-poletne piste ne predstavlja problem kao što se misli, odnosno da je u zoni leta samo manji broj kuća.

Da Vlada Crne Gore ozbiljno razmišlja i ima velike planove za Berane, od kojih je jedan valorizacija aerodroma u ovom gradu, Abazović je izjavio najprije proteklog ljeta.

“Moram istaći da Vlada Crne Gore ima velike planove za Berane. Jedan od njih je izgradnja Air parka, koji treba da se realizuje od jeseni, stavljanje u funkciju aerodroma Berane sa još dva propratna biznisa koje sada ne bih otkrivao“, kazao je Abazović.

Mada je jesen već za nama, a od ove ideje do sada nije bilo ništa, predsjednik Vlade je nedavno na Svjetskom ekonomskom forumu u Davosu izjavio da Crna Gora nije odustala od aktiviranja trećeg aerodrome u Beranama ili Nikšiću.

“Ono što mislim da bi bilo najbolje rješenje jeste da stavimo u pogon aerodrome u Beranama ili Nikšiću. Ne odustajemo od planova da aktiviramo treći aerodrom u Crnoj Gori, bez obzira da li bi on bio za putnički ili kargo saobraćaj”, kazao je Abazović.

On je ukazao na želju investitora iz Kuvajta i Južne Koreje da budu prisutni u Crnoj Gori I dodao da treba imati gotove projekte koje bi oni mogli da realizuju u određenom periodu.

“Razgovarali smo o energetici i inovacijama. To je ono što interesuje Južnu Koreju. Bilo je riječi o Aerodromima Crne Gore, pri čemu u ovom trenutku nemamo konačnu odluku oko toga, ali je važno da se nova tržišta pojavljuju”, rekao je Abazović.

U Beranama se sa rezervom uzimaju sve inicijative o valorizaciji aerodroma, zbog činjenice da ih je u proteklih tri deceneije bilo previše, i kao po pravilu pred izbore, a od svega do danas nije bilo ništa.

Jedan od poslednjih je bila ona, za vrijeme Vlade Zdravka Krivokapića, koja je podrazumijevala pretvaranje beranskog aerodoroma u regionalni centar za borbu protiv elementarnih nepogoda, kao i regionalni centar za obuku pripadnika službi zaštite i spasavanja.

“Ideja je da se na pisti nekadašnjeg aerodroma stacionira i humanitarni centar. Iz njega bi se u vanrednim okolnostima distribuirali ljekovi, životne namirnice i ostale potrepštine  na područja kojima je potrebna humanitana pomoć. To bi se radilo takođe uz pomoć specijalizovanih letjelica”, rečeno je tada.Istorijat političkih obećanja za valorizaciju aerodrome u Beranama zahtijevao bi mnogo prostora. Aerodrom u Beranama ne radi tri decenije, a vlasti su decenijama unazad obećavale njegovo reaktiviranje. Jednog trenutka se činilo da je to blizu, i to onda kada su se inicijativom za aktiviranje ovog aerodroma državnom vrhu, u vrijeme vlasti Demokratske partije socijalsita (DPS), obratili svi predsjednici opština sa sjevera Crne Gore, bez obzira na partijsku pripadnost, ali je to propalo, kao što je i ovaj resurs nastavio da propada.

Beranska vazdušna luka ima dugu tradiciju. Prvi avioni tu su slijetali u vrijeme Drugog svjetskog rata. Saveznici su odatle prevozili partizanske ranjenike na liječenje u Italiju. Ovdje je  formiran i poznati sportski aero klub Berane, iz kojeg su izlazili školovani piloti koji su kasnije letjeli širom svijeta za najpoznatije svjetske kompanije.

Pristanišna zgrada izgrađena je  šezdesetih godina kada je uspostavljen redovni putnički saobraćaj. Danas, naravno, najvećim dijelom neupotrebljiva.Desetak godina na liniji Berane – Podgorica –Berane i Berane – Beograd – Berane, pa i za Zagreb i Ljubljanu, saobraćali su avioni DC 3, a u kratkom periodu i foker. 1974. godine vojska tadašnje SFRJ, uradila je tako kvalitetnu pistu, dužine blizu dva kilometra i širine skoro pedeset metara, koja i poslije četiri i po decenije, do danas, odolijeva zubu vremena.

Hoće li ovaj resurs Berana i sjevera Crne Gore i dalje propadati i hoće li i posljednje inicijative biti upisane kao nova nada ili samo nova obećanja, pokazaće vrijeme.

Izvor:RTCG

NOVOSTI

Povezane vijesti vijesti

Reklamni Prostor Prostor