Search
Close this search box.

Institut Rojters objavio istraživanje Nevene Madžarević: TV novinari se moraju prilagoditi digitalnim platformama ili postaju nevidljivi

N1 Beograd30. maj. 2025. 14:35

Foto: Nebojša Babić

Rojtersov institut za studije novinarstva objavio je na svom sajtu istraživanje Nevene Madžarević, voditeljke i urednice emisije „Probudi se“ na TV Nova, kojim je zvanično završila taj prestižni program studija na Oksfordu. Nevena je time postala prva stipendistkinja United Media na ovom univerzitetu. 

U okviru istraživanja pod nazivom „Kako prilagoditi tradicionalno TV novinarstvo novim digitalnim formatima“, fokusirala se na ključne razlike između „logike televizije“ i „logike društvenih platformi“, sa ciljem boljeg razumevanja načina na koje se sadržaj može prilagoditi savremenim medijskim trendovima.

Televizija i dalje ostaje jedan od najpouzdanijih i najrasprostranjenijih izvora informisanja širom sveta. Međutim, u digitalnom dobu, njen jednosmerni model komunikacije sve više pokazuje svoje ograničenja. Kako društvene mreže postaju dominantan prostor za mlađu publiku, televizijski novinari suočavaju se sa novim imperativom: da svoje izveštavanje prilagode vertikalnim, interaktivnim i dinamičnim platformama – ili rizikuju da postanu nevidljivi“, navodi Nevena u svom radu.

Nova S

Tokom proteklih šest meseci ona je razgovarala sa urednicima i rukovodiocima redakcija iz ITV News-a, BBC-ja, ABC-ja, Al Jazeere, Globa i drugih medijskih kuća, i identifikovala praktične strategije za transformaciju televizijskog sadržaja i njegovo uspešno prilagođavanje društvenim mrežama.

„Vreme kada su društvene mreže služile samo za zabavu ili promociju televizijskog programa je prošlost. One su danas mediji za sebe. To su vodeće svetske kuće već prepoznale i oformile redakcije gde novinari i urednici prave i uređuju program isključivo za Instagram i TikTok. Publika je tamo, zato je neophodno preseliti i vesti tamo“, ističe Madžarević.

U svom istraživanju, ona takođe pojašnjava da TV novinari moraju postati „dvojezični“ – podjednako vešti u tradicionalnim televizijskim formatima i digitalno-orijentisanom pripovedanju, kako bi ostali relevantni i uspostavili vezu s mlađom, digitalno pismenom publikom. Zaključuje da će uspeh u ovom dinamičnom medijskom okruženju zavisiti od spremnosti uredništava da prihvate promene i osnaže svoje timove za kontinuirano prilagođavanje novim formatima i navikama publike.

Tokom proteklih šest meseci ona je razgovarala sa urednicima i rukovodiocima redakcija iz ITV News-a, BBC-ja, ABC-ja, Al Jazeere, Globa i drugih medijskih kuća, i identifikovala praktične strategije za transformaciju televizijskog sadržaja i njegovo uspešno prilagođavanje društvenim mrežama.

„Vreme kada su društvene mreže služile samo za zabavu ili promociju televizijskog programa je prošlost. One su danas mediji za sebe. To su vodeće svetske kuće već prepoznale i oformile redakcije gde novinari i urednici prave i uređuju program isključivo za Instagram i TikTok. Publika je tamo, zato je neophodno preseliti i vesti tamo“, ističe Madžarević.

U svom istraživanju, ona takođe pojašnjava da TV novinari moraju postati „dvojezični“ – podjednako vešti u tradicionalnim televizijskim formatima i digitalno-orijentisanom pripovedanju, kako bi ostali relevantni i uspostavili vezu s mlađom, digitalno pismenom publikom. Zaključuje da će uspeh u ovom dinamičnom medijskom okruženju zavisiti od spremnosti uredništava da prihvate promene i osnaže svoje timove za kontinuirano prilagođavanje novim formatima i navikama publike.

n1info.rs

NOVOSTI

Povezane vijesti vijesti

Reklamni Prostor Prostor